FAQ2018-12-14T10:00:08+00:00

VANLIGA FRÅGOR

Kolla i första hand igenom din bokningsbekräftelse efter information om var du hämtar din nyckel för din specifika bokning. På en del boenden hämtar du din nyckel på plats vid boendet i annat fall hämtar du den hos Destination Järvsö AB på Turistbyrån i Järvsö (adressen är Lill-Babs torg)

Är du osäker så kontakta bokningspersonalen på 0651-403 06 eller info@jarvso.se
måndag-fredag 9-16.30

Din nyckel ska lämnas tillbaka på samma plats som du hämtade den. I de fall som du hämtade den i boendet så ska den lämnas tillbaka där. Hämtade du nyckeln hos Destination Järvsö AB ska den lämnas tillbaka på Turistbyrån i Järvsö (adressen är Lill-Babs torg)

Du som ska hämta en nyckel hos Destination Järvsö på Turistbyrån i Järvsö (adressen är Lill-Babs torg) när Turistbyrån är stängd kontaktar bokningspersonalen på telefon 0651-403 06 eller via mail info@jarvso.se senast kl. 15.00 dagen innan ankomst. Om du ankommer på en helg då turistbyrån är stängd, kontakta bokningspersonalen senast kl. 15.00 på fredagen innan ankomst. 

Du som ska hämta din nyckel hos värden på plats i ditt boende, ring till numret som finns angivet i din bokningsbekräftelse till ”stugvärd” och meddela din ungefärliga ankomsttid.

Din nyckel ska lämnas tillbaka på den plats där den hämtades. För de nycklar som ska lämnas tillbaka på Turistbyrån i Järvsö finns ett nyckelinkast där du lämnar tillbaka din nyckel om du åker under tider Turistbyrån inte är öppen. Om du ska lämna din nyckel i boendet så kom överens med din stugvärd under din vistelse var du enklast lämnar nyckeln vid avresa.

Bifogat i din bokningsbekräftelse finns vägbeskrivning och adress till boendet angivet. Om du är osäker så kontakta bokningspersonalen på telefon 0651-403 06 eller mail info@jarvso.se 

Det finns ingen aktiv taxiverksamhet i Järvsö just nu. Under vintersäsong finns Järvsöbussen som går turer från tågstationen till boenden och aktiviteter torsdag-söndag med flera turer per dag. Det finns också flera boendeanläggningar som erbjuder transferservice för sina gäster. Kontakta Destination Järvsö på 0651-403 06 eller info@jarvso.se för aktuell information om transfer inför ert besök. 

Du kan avboka muntligen eller skriftligen till Destination Järvsö AB. Avbokningen räknas inte om den görs till någon annan eller sänds direkt till boendet. Destination Järvsö AB kan se över din möjlighet till ombokning mot en ombokningsavgift på 200 kr. Om du avbokar tidigare än 40 dagar före avtalad ankomst så behåller Destination Järvsö AB enbart en expeditionsavgift på 500 kr. Sker avbokningen senare, men mer än 10 dagar före avtalad ankomst återbetalas 50 % av det totala hyresbeloppet till dig. Vid avbokning inom 10 dagar före avtalad ankomst är hela hyresbeloppet förverkat.

Avbeställningsskydd innebär att du mot uppvisande av intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag kan avboka fram till och med dagen före avtalad ankomst mot en administrationsavgift på 200 kr per bokning. Avbeställningsskyddet gäller i följande fall, som inte för gästen varit kända vid bokningstillfället:

a) dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art, som drabbar er själv, make/maka, sambo, familj eller medresenär.

b) Inkallelse till krigsmakten eller civilförsvaret.
c) Det inträffar någon allvarlig händelse 

utanför din kontroll, som du inte kunde förutse, vid bokningstillfället och som medför att det inte är rimligt att begära att du skall stå fast vid din bokning, t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning i din bostad. 

OBS! Du måste kunna styrka sitt förhinder med intyg från läkare, myndighet eller försäkringsbolag. Intyget skall sändas till oss inom 14 dagar från avbokningsdagen. Avgiften för avbeställningsskyddet och administrationsavgiften återbetalas inte vid avbokning.

Vi använder oss av Klarnas betalningstjänst och betalning sker enligt Klarnas betalningsvillkor. Se fullständiga villkor här

Har du bokat slutstädning så ansvarar du för att ta ut soporna och tömma diskmaskinen. Om du inte har bokat slutstädning finns en fullständig checklista inför avresa att läsa här

När du bokar logi via Destination Järvsö AB ingår inte sänglinne, toalett- och hushållspapper, städning eller ved (om inget annat anges i bokningsbekräftelse). Allt boende är utrustad enligt grundstandard vilket innebär att det finns varmt och kallt vatten, dusch, WC, centralvärme, spis/ugn, Kylskåp och köksutrustning.

I vår onlinebokning finns beskrivning och sökkriterier som beskriver vad som finns i respektive boende. Har du specifika önskemål eller frågor gällande utrustning så kontakta bokningspersonalen på telefon 0651-403 06 eller mail info@jarvso.se

Om det finns saker som du saknar eller som inte överensstämmer med det som avtalats vid bokningstillfället i boendet så kontakta din stugvärd eller bokningspersonalen inom 24 h efter din ankomst. Stugvärden kommer då åtgärda eventuella problem så snart som möjligt.

Det finns både en snö- och barmarksgaranti. Under vintersäsongen december-april så garanterar vi att minst 2 nedfarter från toppen samt barnområdet ska vara öppet i Järvsöbackens alpina skidområde och minst 2,5 km klassiska längdspår ska finnas tillgängliga i längdskidsområdet Harsa. Om detta inte uppfylls återbetalar vi hela hyresbeloppet för bokningen.

Under barmarkssäsongen så har vi en barmarksgaranti som gäller för gäster med Järvsö Bergscykel Park som huvudsakliga reseanledning från och med maj-november får ni avboka och få samtliga förinbetalda pengar på boende tillbaka om parken inte kan hålla öppet som utlovat.

Din bokning är bekräftad när du genomfört bokningen och mottagit bokningsbekräftelse och betalningsinformation.

Om du blir sjuk och har lagt till ett avbeställningsskydd till din bokning kan du avboka och få pengar tillbaka för din bokning enligt villkoren för avbeställningsskydd (se ovan). Om du inte har ett avbeställningsskydd till din bokning så är hela beloppet förbrukat och inget återbetalas.

Kontakta bokningspersonalen på telefon 0651-403 06 eller mail info@jarvso.se så hjälper de dig att se över möjligheten att förlänga din vistelse. Om boendet är ledig angränsande dagar är det generellt sett möjligt att förlänga vistelsen.

Ett linneset innehåller påslakan, underlakan, örngott, duschhandduk och liten handduk.

Alla boenden som förmedlas via Destination Järvsö AB är utrustad med samma antal täcke och kuddar som det finns sängplatser.

Om du som gäst förlorar nyckeln eller om den går sönder under ditt ansvar så debiteras du en avgift på 500 kr.

I Lägenheter och i flerfamiljshus kan det under samma period bo många människor med olika åldrar och med varierande behov och intressen. Du är skyldig att visa hänsyn och du får inte störa kringboende gäster. Ljud från din lägenhet i form av höga skrik, hög musik eller liknande ska inte behöva upplevas och tålas av dina grannar. Det blir förstås extra viktigt att tänka på det vid sen kvällstid. Nattro gäller mellan 22.00-07.00

Kontakta bokningspersonalen så snart som möjligt efter din avresa. Städpersonal och stugvärdar avsynar boendet efter varje avresa och eventuellt kvarglömda saker lämnas in till bokningspersonalen som kan hjälpa till att posta det till dig mot en fraktkostnad. 

Husdjur är ENDAST tillåtet om det specifikt anges i er bokningsbekräftelse.

Rökning är förbjudet i samtliga boenden. Om gästen förbiser detta förbud är gästen skyldig att betala en saneringsavgift på 6000 kr.

This website uses cookies and third party services. Ok
X